Mednarodni FJ razred
se je razvil na Nizozemskem pred 50 leti kjer je bila narejena in
splovljena tudi prva jadrnica razreda FJ v mestu Loosdrecht (decembra
1955). V zgodovini zasledimo, da je bila jadrnica FJ v osnovi namenjena
kot šolska jadrnica vsem nam dobro znane »večje
sestre« Flying Dutchman. FJ je jadrnica, ki jo je prav tako
kot
FD narisal nizozemec Koen Gulcher, le veliko cenejša in
seveda
krajša (4m). Na samem začetku se je razred tudi imenoval
"FLYING
DUTCHMAN JUNIOR", a je leta 1960 postal neodvisen od FD in se
preimenoval v "FLYING JUNIOR". Jadrnico
so izdelovali po celem svetu in le najboljši izdelovalci so
oziroma še vedno izdelujejo tudi tekmovalno izvedbo, ki
tehta
75kg in je izdelana iz lesa ali plastike (poliester,
epoksidne
smole) v kombinaciji s steklenimi ali karbonskimi vlakni. Čudovita
jadrnica, ki nudi dvema jadralcema hitro jadranje in obilo užitka na
vodi.

Oglas proizvajalca FJ-jev
VanDusseldorp iz leta 1977
|
|
Pomembne letnice za FJ
|
|
1960 |
prilagodijo se pravila za višji jambor, ki omogoča večjo hitrost in boljši pregled pod bumom |
|
|
|
1970 |
Flying
Junior postane International Flying Junior. FJ zgrajen do 1972 mora
imeti kovinsko ploščico (IYRU Builder fee paid) v kokpitu na
vidnem mestu |
|
|
|
1980 |
Ob
spoznanju, da ime "Junior" ne predstavlja namena jadrnice, se razred
preimenuje v International FJ. Isto leto se poveča tudi
špinaker, ki je po novem lahko sferičen (po originalnih pravilih
iz dveh ravnih kosov) s čimer postane jadro hitrejše |
|
|
|
1990 |
Mednarodnemu razredu se doda trapez (v ZDA 1994). Uradno se lahko trapez uporablja od 12-tega leta dalje |
|
|
|
2004 |
Poveča se glavno jadro, gornja letev je polna od jambora do roba jadra |
|
|
|
December 1955, Holland,
"Flying Dutchman Junior"

|
Pri nas
je FJ-je v takratni Jugoslaviji začel izdelovati Elan konec 60-ih let, kar je
tudi razlog, da je še danes veliko teh jadrnic po garažah ali jezerih. Prve
regate je leta 1976 začel organizirati jadralni klub Ljubljana na Bohinjskem
jezeru in Bledu, leta 1980pa tudi na Cerkniškem jezeru. Regate so bile sprva za
razrede FJ, Fireball in Zeta, kasneje so se jim pridružili še Optimist, Europa,
Elan 430 in katamarani proti koncu še 420 in 470. Petnajstletno obdobje
jezerskih regat je leta 1991 prekinila vojna za slovensko
osamosvojitev.
Člani športno kulturnega društva WADA smo se kot prva slovenska
posadka, 3. aprila 2004 odpravili z preurejenim Elanovim FJ-jem na spomladansko
regato "4 trofeo Ines e Dino Anfosso" v Italijo na jezero Magiore. Tam smo tudi
navezali stike z mednarodno FJ organizacijo (IFJO) in se istega leta udeležili
Evropskega prvenstva v Kostreni na Hrvaškem, ki ga je organiziral JK Galeb. Od
takrat se je FJ kot mednarodni razred razširil tudi do Slovenije, saj smo se redno
udeleževali vseh večjih tekmovanj vsako leto po celem svetu. Leta 2005 svetovno
prvenstvo v Nemčiji/ Dümmer see, leta 2006 evropsko prvenstvo v Italiji/ Porto
San Giorgio, leta 2007 svetovno prvenstvo v ZDA/ San Francisco. Naslednje
evropsko prvenstvo za leto 2008 je bilo zaupano v organizacijo Sloveniji. Z
izkušnjami, ki smo si jih v teh nekaj
letih nabrali po tekmovanjih, nam je uspelo organizirati odlično prvenstvo, ki
bo vsem ostalo v lepem spominu. Da bi v Sloveniji naredili razred še bolj
prepoznaven in organiziran smo konec leta 2008 ustanovili jadralni klub FJ
Slovenija. Dosedanjim FJ Belgija, FJ Nemčija, FJ Italija, FJ Japonska, FJ
Nizozemska in FJ Amerika, se je tako pridružil tudi FJ Slovenija.
 |
 |
Lesena jadrnica italijanskega proizvajalca Radente |
Doma izdelana jadrnica iz karbona
evropskega prvaka 2004
Stienstra/Duk |
|
Nekaj proizvajalcev FJ |
|
|
 |
 |
Quondamatteo |
Priamid
Comp Race |
|
|
 |
 |
Tsujido |
Radente |
|
|

Bohinjska regata
(foto J.Aljančič; vir JKL)

Blejska regata
(foto M.Trontelj; vir JKL)

Cerkniška regata
(arhiv M.Adamič; vir JKL)
|