Mednarodni FJ razred
se je razvil na Nizozemskem pred 50 leti kjer je bila narejena in
splovljena tudi prva jadrnica razreda FJ v mestu Loosdrecht (decembra
1955). V zgodovini zasledimo, da je bila jadrnica FJ v osnovi namenjena
kot šolska jadrnica vsem nam dobro znane »večje
sestre« Flying Dutchman. FJ je jadrnica, ki jo je prav tako
kot
FD narisal nizozemec Koen Gulcher, le veliko cenejša in
seveda
krajša (4m). Na samem začetku se je razred tudi imenoval
"FLYING
DUTCHMAN JUNIOR", a je leta 1960 postal neodvisen od FD in se
preimenoval v "FLYING JUNIOR". Jadrnico
so izdelovali po celem svetu in le najboljši izdelovalci so
oziroma še vedno izdelujejo tudi tekmovalno izvedbo, ki
tehta
75kg in je izdelana iz lesa ali plastike (poliester,
epoksidne
smole) v kombinaciji s steklenimi ali karbonskimi vlakni. Čudovita
jadrnica, ki nudi dvema jadralcema hitro jadranje in obilo užitka na
vodi.

Oglas
proizvajalca FJ-jev
VanDusseldorp iz leta 1977
|
|
Pomembne
letnice za FJ
|
|
1960 |
prilagodijo se pravila za
višji jambor, ki omogoča večjo hitrost in boljši
pregled pod bumom |
|
|
|
1970 |
Flying
Junior postane International Flying Junior. FJ zgrajen do 1972 mora
imeti kovinsko ploščico (IYRU Builder fee paid) v kokpitu na
vidnem mestu |
|
|
|
1980 |
Ob
spoznanju, da ime "Junior" ne predstavlja namena jadrnice, se razred
preimenuje v International FJ. Isto leto se poveča tudi
špinaker, ki je po novem lahko sferičen (po originalnih
pravilih
iz dveh ravnih kosov) s čimer postane jadro hitrejše |
|
|
|
1990 |
Mednarodnemu razredu se doda
trapez (v ZDA 1994). Uradno se lahko trapez uporablja od 12-tega leta
dalje |
|
|
|
2004 |
Poveča se glavno jadro,
gornja letev je polna od jambora do roba jadra |
|
|
|
December
1955, Holland,
"Flying Dutchman Junior"

|
Pri nas je FJ-je v takratni Jugoslaviji začel
izdelovati Elan konec 60-ih let, kar je tudi razlog, da je
še danes veliko teh jadrnic po garažah ali jezerih. Prve
regate je leta 1976 začel organizirati jadralni klub Ljubljana na
Bohinjskem jezeru in Bledu, leta 1980pa tudi na Cerkniškem
jezeru. Regate so bile sprva za razrede FJ, Fireball in Zeta, kasneje
so se jim pridružili še Optimist, Europa, Elan 430 in
katamarani proti koncu še 420 in 470. Petnajstletno obdobje
jezerskih regat je leta 1991 prekinila vojna za slovensko osamosvojitev.
Člani športno kulturnega
društva WADA smo se kot prva slovenska posadka, 3. aprila
2004 odpravili z preurejenim Elanovim FJ-jem na spomladansko regato "4
trofeo Ines e Dino Anfosso" v Italijo na jezero Magiore. Tam smo tudi
navezali stike z mednarodno FJ organizacijo (IFJO) in se istega leta
udeležili Evropskega prvenstva v Kostreni na Hrvaškem, ki ga
je organiziral JK Galeb. Od takrat se je FJ kot mednarodni razred
razširil tudi do Slovenije, saj smo se redno udeleževali
vseh večjih tekmovanj vsako leto po celem svetu. Leta 2005 svetovno
prvenstvo v Nemčiji/ Dümmer see, leta 2006 evropsko prvenstvo
v Italiji/ Porto San Giorgio, leta 2007 svetovno prvenstvo v ZDA/ San
Francisco. Naslednje evropsko prvenstvo za leto 2008 je bilo zaupano v
organizacijo Sloveniji. Z izkušnjami, ki smo si jih v teh nekaj letih nabrali
po tekmovanjih, nam je uspelo organizirati odlično prvenstvo, ki bo
vsem ostalo v lepem spominu. Dosedanjim FJ Belgija, FJ
Nemčija, FJ Italija, FJ Japonska, FJ Nizozemska in FJ Amerika, se je
tako pridružil tudi FJ Slovenija.
 |
 |
Lesena jadrnica
italijanskega proizvajalca Radente |
Doma izdelana jadrnica iz
karbona
evropskega prvaka 2004
Stienstra/Duk |
|
Nekaj
proizvajalcev FJ |
|
|
 |
 |
Quondamatteo |
Priamid
Comp Race |
|
|
 |
 |
Tsujido |
Radente |
|
|

Bohinjska
regata
(foto J.Aljančič; vir JKL)

Blejska regata
(foto M.Trontelj; vir JKL)

Cerkniška regata
(arhiv M.Adamič; vir JKL)
|